Fórum - Téma


Iveco Daily 2015 - Vlastní recenze


Fórum O článcích Iveco Daily 2015 - Vlastní recenze



Diskuze o článku

Iveco Daily 2015 - Vlastní recenze

Iveco Daily - Srovnání modelové řady a vlastní recenze Proč a na základě čeho vznikl tento článek Jako každodenní řidič užitkového (níže popsaného) vozu musím o svém pracovišti vědět vše. Jelikož jsem při nástupu na firmu dostal spolu s dalšími "spoluřidiči" tento vůz, prošel jsem si s ním dlouhou dobu než jsem před nedávnem vyměnil stávající IVECO za nové. Proto na základě zkušeností zveřejním ...



Master  
2015-02-06 22:36:22

Toto vlákno slouží k diskuzi o výše zveřejněném článku. Kdyby se našel někdo kdo by chtěl o obsahu diskutovat, případně měl otázky, nějaký vlastní postřeh nebo zkušenost, můžete toto téma využít právě k diskuzi.

V případě že by někdo z členů rád zveřejnil podobný článek a není si jistý jak na to nebo co je k tomu potřeba, neváhejte mne kontaktovat o pomoc.

Master  
2015-02-10 02:07:48

Jako doplněk i když teda ve formě double postu se s Vámi podělím o další zjištění které na mne koukli hned po první směně na novém autě. Všiml jsem si několika odlišností a ty nejzásadnější se tu pokusím formulovat aby budoucí majitelé nebo řidiči věděli co od nového Daily očekávat.

  • V první řadě bych chtěl pochválit seřízení před odjezdem z montážní haly. Oproti předchozímu modelu je vše funkční a přesné. Dokonce i ruční brzda která u všech našich aut fungovala asi jako na staré Škodě 1203 je zde krásně seštelovaná a funguje přesně jak má. Celkově mne toto překvapilo nejvíce.
  • Dalším zjištěním a inovací byli trysky ostřikovačů. U předchozího modelu byli tyto trysky instalované přímo na stíracích lištách a při výměně bylo nutné původní nahradit za originální od IVECO které tyto nesejmutelné ostřiky měli jako součást. Rád bych také napsal, že stírací listy starého typu jsou nyní nahrazeny za nové FLAT lišty které mimochodem o poznání snad sta procent lépe stírají a jsou daleko hezčí vzhledově. Trysky ostřikovače jsou nyní umístěny na kapotě a opět mají co tryska, to tři "dírky" ze kterých stříká směs.
  • Kliky dveří, ty vnější které se tvarově změnili jsou daleko příjemnější a také se tváří jako masivnější. Celkově celé zamykání vozu je daleko rychlejší a hlavně tišší takže se radši pro jistotu ujišťuji, zda jsem vůbec zamkl.
  • Sedačky. Vzhledem k tomu že trávím asi 75% pracovního času v autě, je pro mne nutné pohodlí. Zde u nových sedaček které jsou oproti předchozímu modelu o dost tvrdší avšak "sportovnější" moc pohodlí není. Celkově opěradlo i sedadlo je tužší a sezení na něm celý den chce buď menší přestávky nebo zvyk. Nicméně sedačky jako takové vypadají daleko lépe a toto se opět kompenzuje tím že zase oproti minulému modelu mají zvláštní až nepochopitelné možnosti nastavení (aby všichni pochopili, myslím tím to, že sedačky nastavujete podobně jako u VW kdy se pohybujete směrem jako start letadla nikoliv jen nahoru a dolů).
  • Závada hodna reklamace. Sice je to firemní kousek ale i tak by mělo být vše v naprostém pořádku. Jako nedostatek ale vidím a určitě bych v případě vlastního koupě jakéhokoliv vozu toto reklamoval zamlžená přední světla. Je to nové auto které má najeto 1640 kilometrů, tak si myslím že toto je vada materiálu nebo jeho kompletace. Je pravdou že v době kdy se plasty světel obalily rosou byla venku vánice a vlhko... Nicméně toto se mi nelíbí a považuji to jako nedostatek.
  • Rozdíl oproti předchozímu modelu. Už na první posazení se do kabiny si nelze nevšimnou rozdílu na dveřích. U minulého modelu byli skla dveří podobného tvaru jako u osobních aut (tvar typu trojúhelník), zde je toto však řešeno typem jako u kamionu, čili pokud bych sklo demontoval, má tvar obdelníku. Jedinou výhodu vidím v tom že se z auta lépe kouří protože popel neletí zpět do kabiny V našich autech je stejně zákaz kouření takže tuto vychytávku nevyužijeme.
  • Vnější kontrola / lépe prozkoumaná karoserie. Po prohlédnutí podvozku jsem zjistil že výfuk a katalizátor nového auta má trochu jiné umístění. Je pořád stejně dlouhý (asi 40 cm za kabinu) ale je posunutý směrem dopředu takže se celkově zkrátila jeho délka. I zvuk je trochu jiný - ani lepší ani horší, prostě trochu jiný. Karoserie jako taková která u předchozího modelu nikde nelícovala a netěsnila je zde krásně napasovaná a působí dojmem jednoho kusu. Opravdu jsem potěšen tím, že při zastaveném voze na neutrál neslyším žádné vibrace a mlátící plasty o kov. Myslím že na tomto modelu si dali tvůrci více záležet.
  • Nakonec to nejdůležitější. Již ve článku zmiňované reproduktory které jsou oproti předchozímu modelu umístěné ve dveřích za spolupráce výškových reproduktorů v "A" sloupcích je přehrávaná hudba o snad více než 5000% lepší a kvalitnější. Basy nastavené na max.? Není problém. Přirovnávám kvalitu hudby k osobnímu autu s OEM repro systémem o lepší kvalitě. Celkově díky této modifikaci zapomínám na nedostatky výše popsané.


Odpovědět